Тема. Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття та освоєння Північної Америки
Мета: сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, удосконалювати роботу учнів з картами, вчити аналізувати, робити висновки, розширювати кругозір дітей щодо історії відкриття та освоєння материка, зацікавити темою, розвивати вміння працювати в колективі, працювати з тематичними картами; розвивати пізнавальний інтерес, творче мислення, виховувати культуру спілкування, самостійність.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, контурні карти, підручник, мультимедійна презентація, план вивчення материка, карта знань «Географічне положення», хмара тегів
Географічна номенклатура:
миси: Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз;
затоки: Гудзонова, Мексиканська, Аляска;
острови: Ґренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг;
півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан,
течії: Ґольфстрім, Каліфорнійська, Північно-Тихоокеанська, Лабрадорська.
Зміст уроку
I. Організаційний момент
Перевірка присутності учнів, їх підготовки до уроку, організація уваги учнів, психологічний настрій на роботу.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
1.Пригадати які материки ми вже вивчили?
2.Показати вивчені материки на карті ?
3.Які материки нам ще не відомі? Показати на карті.
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
1.Відгадування загадки ( Слайд №1)
2. Ви здивовані?(Слайд №2)
Отже, ми починаємо вивчати материк — Північна Америка. Перегляд навчального відеофільму «Північна Америка».
Саме тут можна зустріти географічні дива та парадокси. Острів Ґренландія — «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м, океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські о-ви, назва яких перекладається «в чому справа?» Тут можуть дно залишкових озер використовувати як аеродром для надзвукових літаків.
3.Пригадаємо план вивчення материка. З чого ми починаємо дослідження?
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з картою знань. Слайд № 4
2. Вивчення ФГП материка
· Місце за розмірами серед інших материків. Слайд № 5
· Розміщення відносно екватора і нульового меридіана. Слайд № 6
· Розміщення материка відносно тропіків і полярних кіл. Слайд № 7
· Крайні точки материка. Слайд № 8
· Положення материка відносно інших материків і океанів. Слайд № 9
· Розміщення материка в кліматичних поясах. Слайд № 10
· Протяжність материка. В кінці цього етапу робиться висновок, що на відміну від материків тропічних широт Північна Америка розташована у Північній півкулі.
3. З історії відкриття та дослідження материка
· Христофор Колумб. Слайд № 11
· Джон Кабот. Слайд № 12
· Дослідники Північної Америки. Слайд № 13
V. Фізкультпауза. Слайд № 14
VI. Закріплення вивченого матеріалу
1. Прийом «Мозковий штурм»
Користуючись хмарою тегів позначити на контурній карті номенклатуру Північної Америки
2.Заповнюючи таблицю згрупувати нанесені об’єкти
Назви географічних об’єктів
| |
Острови
| |
Півострови
| |
Затоки
| |
Протоки
| |
Моря
| |
Течії
| |
Крайні точки
|
VIІ. Підсумок уроку
Слайд № 17
VIIІ. Домашнє завдання
· Опрацювати відповідний матеріал підручника.
· Закінчити роботу в контурних картах.
· Підготувати повідомлення про дослідників материка
Презентація до уроку "Фізико-географічне положення Північної Америки"
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.